Landschapsbrigade Meppel helpt de natuur

Meppel – Onder de naam ‘Landschapsbrigade Meppel’ voert een groep van vijf enthousiaste vrijwilligers kleine onderhoudswerkzaamheden uit om de natuur in de gemeente Meppel een handje te helpen.

Landschapsbeheer Drenthe ondersteunt de groep bij de werkzaamheden en zorgt voor gereedschap.

De vrijwilligers zijn begin september gestart met werkzaamheden in het gebied Broekhuizen. Eén ochtend in de week is de groep hier bezig met het snoeien van struiken langs bosranden en het opknappen van een ven. Landschapsbeheer Drenthe is blij met deze hulp.

Vogels

Sake Akkerman is coördinator van de vrijwilligersgroep en legt uit: ‘Door het terugsnoeien van struiken ontstaat meer variatie in de begroeiing. We proberen hiermee te zorgen dat meer planten en struiken gaan bloeien aan de randen, wat goed nieuws is voor bijvoorbeeld vlinders en vogels.’ De komende maanden gaat de groep meer klussen oppakken in de omgeving van Meppel.

Versterking van de Landschapsbrigade is welkom. Neem hiervoor contact op met Stefan Pronk van Landschapsbeheer Drenthe via s.pronk@lbdrenthe.nl / 06-50744116.

Bron: https://www.meppelercourant.nl/nieuws/meppel/462072/landschapsbrigade-meppel-helpt-de-natuur.html